CÓMO SOBREVIVIR EN UN ENTORNO SEMIÁRIDO.
APRENDE CON NOSOTROS A USAR LOS RECURSOS BÁSICOS DE LA AUTOSUFICIENCIA.

jueves, 2 de agosto de 2012

TINTE NATURAL DE NOGAL PARA EL PELO

Bueno, aquí está el resultado del experimento. Como no somos tontos del todo, no lo hemos hecho in vivo, sino in vitro, es decir, hemos cortado unos mechones a mi marido y los hemos sumergido en una infusión de hojas secas desmenuzadas de nogal, hervidas durante quince minutos. Y, oh sorpresa, yo que no daba un duro por el poder tintóreo de este mejunje, me he encontrado con el hecho de que sí, algo tiñe. No cubre por completo la cana, como ya era previsible, pero la oscurece con un bonito color caoba. Seguramente, si el agua del último enjuague cuando nos lavamos la cabeza tiene infusión concentrada, y somos perseverantes en su uso en cada lavado, el pelo se irá oscureciendo. Pues bueno, aquí tenéis prueba visual: el vasito con la infusión, y a la derecha, el mechón teñido. A la izquierda, un mechón de control.

4 comentarios:

Eulàlia dijo...

Bon dia! aqui tens una recepta de sopa de tomaquet pero hi ha moltes variants jo faig aquesta per que es mes lleujera pero pots afegirli patata o nata liquida al final o mantega , ferla amb ceba sola o amb all i ceba ...es anar probant fins que sigui al teu gust ,aquesta recepta porta llorer pero jo no li poso per que tapa l'olor i gust del tomaquet que es el que m'agrada .

Ingredients una mica a ojo

Eulàlia dijo...

-1 ceba, talladeta a cuadrets tomaquets uns 5 o 6 estrujadets que els hi caiguin les llavors pelats i talladets
-1 patateta petita
-1gra d'all
-1 culleradeta de sucre
-Caldo de verdures o aigua
-Oli d 'oliva ( la recepta deia mantega pero ,va a ser que no )
-Cuan ja estigui feta la sopa hi pots afegir una mica de nata liquida si et ve de gust millora molt la sopa ,val la pena .


preparacio
Saltejar la patata una mica i despres afegir la ceba ceba i al oli. Afegir el tomaquet tallat ,una culleradeta de sucre . A continuacio l'all talladet ,va bullit ,no fregit aixi es mes suau, afegir el caldo de verdures o aigua que ho cubreixi ,millor afegir que no pasarse.
deixar coure una estona a foc lent per la olor sabreu cuan ja esta ;)
rectif
Ara ve lo dur l'ideal es pasar la sopa per un colador xino pero......si no teniu ganes de fer biceps esta la opcio b triturar amb la batedora electrica ....en aquest cas no fer-ho cuan la sopa esta acabada de treure del foc ....deixar reposar uns minuts .Bon Profit!
Planteu porros¿?? per que tinc una Vichysoise ...que esta bonisima!

Eulàlia dijo...

el rectif es = rectificar de sal i pebre

Robin dijo...

Ai els porros, assignatura pendent...i amb lo que m´agrada a mi la Vichysoisse...
Quan tornis, si us plau, entre totes les coses que em de fer, hi ha un recull de receptes de sopes frede si us plau...