CÓMO SOBREVIVIR EN UN ENTORNO SEMIÁRIDO.
APRENDE CON NOSOTROS A USAR LOS RECURSOS BÁSICOS DE LA AUTOSUFICIENCIA.

jueves, 15 de marzo de 2012

COLES CHINAS

Ya han pasado del estado larvario del semillero a su asiento definitivo en el huerto nuestras colecillas chinas o choy-sum. Tienen un color verde envidiable. Ha sido muy divertido ver que, dentro de cada pocillo del semillero, además de la col, salía una pequeña lombriz de tierra: fantástica sinergia.
No he cocinado nunca con col china, pero como me gusta tanto la cocina de ese país, espero que serán deliciosas. Tendría que plantar también soja, ahora que pienso, para hacer salsa. La salsa de soja me gusta mucho. Y el tofu.

Mmmmmmmm........lástima que no hayan llegado los chinos a La Palma d´Ebre a poner un restaurante...me encantan. Los chinos y sus restaurantes.

6 comentarios:

Desgarbellat dijo...

Soja blanca.
Es una planta con muchos usos.
Cómo tu dices el Tamari, soja fermentada, y el Tofu.
De tofu, he llegado a hacer bastante, hay que:
Leche de soja
Hinchar la soja, remojarla 24 horas en agua. Pasarla por una picadora de carne, para hacer trocitos pequeños.
Hervirla con agua (tres hervores) y filtrar.
Tofu:
Cortar la leche con Nigari, creo que es básicamente cloruro de magnesio, o con limón (sale menos fino). Filtrar con gasa, como en los quesos y a comer.
;-)
Nosotros aún la comprábamos en las tiendas de los alrededores del Born de Barcelona, y a sacos. Luego, con una picadora industrial de cocina y ollas muy grandes. Producíamos bastante.

robin dijo...

Pues tomo nota, porque esto me gustaría mucho poder saber hacerlo. Sobre todo el tofu, que una señora china de un restaurante nos trajo una vez una ensalada de col y trocitos de tofu que estaba...buenísima.
Mira, me animas a ver si encontramos soja para plantar. ¡Gracias!

Neus dijo...

...si mai posen un restaurant xinés a La Palma, ens apuntem per ser, després de vosaltres, els segons clients. Bon cap de setmana i fins una altra...!

Per cert...ja fa dies que ho penso. Tinc algunes llavors de cotó...sí, sí, de cotó, com ho llegueixes...¿que potser t'interessaria sembrar-ne unes quantes...??

robin dijo...

Doncs sí, Neus, m´agradaria molt poder plantar cotó. Perquè aquests comentaris de Desgarbellat m´han fet pensar en intentar provar a elaborar llet de soja i tofu, com a substitutiu dels productes d´origen animal. La llet de soja m´agrada força.
Penso que el cotó pot donar-se bé aquí. De fet, mira, una curiositat: acabo de venir de l´hort, i estan sortint cacahuets; pel que es veu, va quedar alguna arreleta de l´any passat...igual ara sí surten bé, perquè els vam plantar massa tard...i també estan sortint les llavor multicereals de la Cleo¡¡¡¡
A veure si ens veiem i, si et sembla bé, em dones algunes llavors i ho provem¡¡¡ Gràcies¡¡¡

Neus dijo...

...Hola María, molt bon dia...!
A finals de mes, hi seré al poble, així que faré de manera de veure't i te'n donaré unes quantes. No en tinc gaires, però és una planta que normalment surt, vull dir que no falla massa i que les petites plantetes gairebé sempre creixen semse problemes, fins i tot en testos, ja que jo no tinc espai a terra per a plantar a casa. Al tros ja és una altra cosa.
Fa tres anys me'n van regalar una de planta i des d'aleshores, encara que sigui en un test, sempre en tinc alguna. El cotó quan s'obre la càpsula, és una meravella.
Apa doncs, ja ens veurem a finals d'aquest mes. Una abraçada i fins aleshores. Que tingueu molt bon diumenge...!

robin dijo...

Molt agraïda, perfecte doncs. Mentre, m´aniré informant sobre les característiques del conreu. Gràcies¡¡¡¡